Handelsbetingelser hos Køl & Komfur

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Køl & Komfur

CVR-nr. 37742759

Adresse: Jagtvej 49, København N.

E-mail: Info@kologkomfur.dk 

Tlf: 35 81 11 05


BETALING

Køl & Komfur modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, PayPal, MobilePay, Bankoverførsel. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes eller sættes i produktion. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og incl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Tlf: 35 81 11 05


Priser
Hos Køl & Komfur tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer.

Leverings information

Hos Køl & Komfur sammensætter vi logistik løsninger gennem en aktiv og tæt dialog med vores kunder, for at kunne sikre hurtig og sikker levering. 

Vores engagerede og ansvarsbevidste chauffører er blandt branchens bedste og de sikrer at alle leveringer følger firmaets høje standard. Dine varer kan sendes med PP Jensen, DSV, PostNord, DAO, Bring eller GLS.

Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 49 kr. Afhængig af produkt og metode. De enkelte fragtpriser fremgår ved checkout. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt.

Leveringstid på lagervarer er ca. 2 - 7 hverdage.

Leveringstid på bestillingsvare varierer mellem 2 - 8 uger. 

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer. Du vil få en melding om en estimeret leveringstid efter vi har modtaget din ordre.

Vi leverer ikke til udlandet online (gælder også Færøerne og Grønland). Det er dog muligt at leverer både til udlandet, Færøerne og Grønland ved forudgående aftale med os. 


Forsinket levering

Såfremt der opstår forsinkelser hos vore biler, DSV eller fragtmand, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Egne biler, DSV og fragtmands kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for pakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.

Køl & Komfur kan ikke drages til ansvar for forsinkelser i produktion, hos DVS eller fragtmand.


Reklamationsret

Der gives som standard 2 års reklamationsret på nye produkter i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Køl & komfur vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.
Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten, skal varen sendes til:
Køl & Komfur
Jagtvej 49
2200 København N.
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.


Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.


Fortrydelsesret  

Som forbruger har du normalt 14 dages fortrydelsesret*, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. I dette tilfælde kan du sende en mail til info@kologkomfur.dk

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at produktet returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Tag i dette tilfælde kontakt til info@kologkomfur, for at modtage vejledning vedrørende fragtmuligheder.

Udgifterne til returnering af variere alt efter produkt, vægt og håndtering.

Varen sendes til:

Jagtvej 49
2200 København N

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 


OBS - Følgende aftaler kan ikke fortrydes - Varer undtaget af fortrydelsesretten*

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.

Bestillingsvarer er uden ombytning/fortrydelsesret.

Udstillingsmodeller, brugte produkter, købes som beset, der er ingen fortrydelsesret på disse. 

Kampagne modeller kan ikke refunderes/ingen fortrydelsesret på disse.

 Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med dit forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.

Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos dig, som du udtrykkeligt har bedt om.


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Køl & Komfur kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen.


Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Jagtvej 49
2200 København N

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

 

Kunder på ikke bro faste øer, skal sørge for at fragte produktet til fastlandet og sørge for at produktet kan tilsluttes til el og evt. gas så vi kan fejlsøge på produktet.


Persondatapolitik  

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Køl & Komfur og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Den dataansvarlige på www.kologkomfur.dk er: Mark Thom, data ansvarlig, Algorize.

Som registreret hos Køl & Komfur, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: mark@algorize.dk


Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@kologkomfur.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01.11.2020.